AV’23 heeft het in haar bijna honderdjarig bestaan altijd vrijwel zonder sponsors kunnen redden. Om echter alle ambities te kunnen blijven waarmaken, te kunnen groeien en tevens voor een breed publiek betaalbaar en toegankelijk te blijven, zijn aanvullende middelen welkom. Met de nieuwe sponsor Charco & Dique heeft de atletiekvereniging hiervoor een eerste stap gezet.
Redactie | Foto Nicole Slegers
In het sponsorcontract zijn de diensten over een weer helder vastgelegd, in eerste instantie voor de duur van een jaar. De financiële bijdrage van adviesbureau Charco & Dique wordt gebruikt voor een nieuwe opslagruimte voor al het materiaal van AV’23. Daardoor komt er in het clubgebouw ruimte vrij voor een ruimer en professioneler krachthonk.
‘Als compliance specialisten helpen wij onze klanten bij het beheersen van risico’s en het realiseren van doelstellingen’, zegt Ronald van Dijk, managing director van Charco & Dique. ‘Kennisdelen en trainen zijn voor ons belangrijk. Wij zien een duidelijke verbinding met sport, en hebben daarom besloten AV’23 financieel te steunen bij het realiseren van hun doelen’.
Toekomstige middelen zullen ook worden ingezet om meer jeugdtrainers op te leiden en zo meer nieuwe leden toe te kunnen laten. Omdat het gros van de jeugdtrainers van oudsher voortkomt uit de eigen jeugd, wordt daarmee tevens gestimuleerd dat de jeugd lid blijft, ook op een leeftijd waarop de uitstroom van sportverenigingen traditioneel groot is. AV’23 wil op die manier actief bijdragen aan een sportiever en gezonder Amsterdam.
Check www.av23.nl
v.l.n.r. Erik Baijards (penningmeester AV ’23), Ronald van Dijk (Charco & Dique), Andrea Aquina (voorzitter AV ’23)