Home Kort nieuws ‘Kern met Pit’ daagt je uit om een droom voor je buurt...

‘Kern met Pit’ daagt je uit om een droom voor je buurt te realiseren

0

Heb jij een idee voor je buurt? Wil jij een speeltuin aanleggen in je buurt, een educatieve app ontwikkelen over de lokale historie, een pluktuin, klusschuur voor de buurt of een toneelstuk maken met jongeren uit je wijk? Kern met Pit helpt je hierbij. Lukt het binnen een jaar? Dan krijg je 1.000 euro en het Kern met Pit-predicaat. De inschrijving voor editie 2021 loopt tot en met 31 oktober.

Kern met Pit is een initiatief van KNHM foundation en helpt al meer dan veertig jaar burgerinitiatieven door heel Nederland. Deelname is gratis. Je krijgt een eigen adviseur, kunt workshops volgen, hebt de mogelijkheid om je (online) netwerk uit te breiden of de expertise van ingenieursbureau Arcadis in te zetten. En lukt het je om samen met je buurtgenoten het project binnen een jaar uit te voeren? Dan krijgen jullie 1000 euro en het predicaat ‘Kern met pit’.

Inschrijven kan tot en met 31 oktober 2020. Iedereen die graag iets moois van zijn of haar buurt wil maken en daar een goed idee voor heeft, kan zich gratis aanmelden via www.kernmetpit.nl. Inspiratie nodig? Check www.kernmetpit.nl.

Per provincie is er een maximum aantal projecten dat kan meedoen. Na je inschrijving wordt indien nodig contact opgenomen aanvullende informatie. Je krijgt in december te horen of je bent geselecteerd voor Kern met Pit. Als je bent toegelaten, word je uitgenodigd voor de Kern met Pit-dag in januari. Hier ontmoet je mede-initiatiefnemers, doe je kennis en inspiratie op voor jouw project en kom je in contact met je adviseur van KNHM foundation.

Op 23 januari 2021 komen alle projecten samen op de provinciale Kern met Pit-dag. Daarna ga je aan de slag om samen met je buurtje droomproject waar te maken. Je krijgt een eigen adviseur, kunt gratis workshops volgen, hebt de mogelijkheid om je (online) netwerk uit te breiden of de expertise van ingenieursbureau Arcadis in te zetten. Ook krijg je een eigen projectpagina op de website en extra PR en media-aandacht voor je buurtinitiatief.