Home Nieuws uit Oost Speel de toekomst van Amsterdam op de Uitmarkt met ‘Het Parfum’

Speel de toekomst van Amsterdam op de Uitmarkt met ‘Het Parfum’

0

Met verschillende geuren gaat Mediamatic tijdens de Uitmarkt op zoek naar de toekomst van het Marineterrein. De openstelling van het Marineterrein biedt Amsterdam allerlei mogelijkheden. Vijf parfumeurs ontwierpen originele geuren bij de toekomstscenario’s voor het centrum van Amsterdam.

Hoe ruikt jouw favoriete bestemming? Past het lekkerste parfum bij jouw wensen voor de stad? Vorm teams met medebezoekers en verzamel 25 en 26 augustus bij Mediamatic de componenten van je voorkeur. 

Denk mee over de toekomst en speel het interactieve geurspel

Mediamatic ontwikkelde in samenwerking met The Institute for Art and Olfaction, Play the City en vijf parfumeurs een zintuiglijk spel rondom stadsontwikkeling. Vijf op maat gemaakte geuren geven uitdrukking aan verschillende stedelijke toekomsten. Het interactieve, sociale spel verkent de toekomst van een omstreden deel in het centrum van Amsterdam: het Marineterrein. Het historische marinegebied opent zich steeds verder. De stad moet beslissen hoe de ruimte in te richten. Dit spel bekijkt de meest waarschijnlijke scenario’s en laat je meedenken over jouw favoriete bestemming.

Hoe werkt het?
Koop voor 1 euro bij Mediamatic op de Dijksgracht een onderdeel van een geur-formule en vind medestanders om je geur compleet te maken. Hebben jullie alle ingrediënten verzameld? Laat dan jouw favoriete toekomstgeur ter plekke mengen bij de mengstations van Mediamatic.

Vijf parfums, vijf parfumeurs
De vijf parfums voor vijf toekomstbestemmingen worden onder andere gemaakt door parfumeur Spyros Drosopoulos (bekend van zijn parfumlijn Baruti), geurkunstenaar Maki Ueda, IFF parfumeur en winnaar van de Art and Olfaction Awards Ricardo Moya, Niklaus Mettler (tbc), en Alessandro Gualtieri, dé neus van parfumhuis Nasomatto.

Experimentele projecten
Het IAO is in 2012 opgericht door Saskia Wilson-Brown ter bevordering van publieke, artistieke en experimentele betrokkenheid rondom geur. Dit doen ze door experimentele projecten te initiëren en te ondersteunen en experimentele parfumerie te promoten en ondersteunen Hiermee doorbreken ze traditionele opvattingen en waarderingen uit de geurwereld.

Play the City ontwerpt fysieke games als een methode voor besluitvorming in samenwerkingsverband met verschillende partijen. Sinds 2010 ontwikkelden ze games voor onderwerpen als betaalbare huisvesting, circulaire economie, migratie, transformatie van de binnenstad en stadsuitbreiding.

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here