Home Eten&Drinken De Krat uit de Copernicusstraat gaat samen met websuper Crisp

De Krat uit de Copernicusstraat gaat samen met websuper Crisp

0
Tessa Venker van de Krat en Tom Peeters van Crisp.

De Krat, bekend van de duurzame maaltijdkistjes én van de wekelijkse kookrubriek in oost-online, gaat samen met Amsterdamse websupermarkt Crisp. Het team van de Krat wordt opgenomen in Crisp. De mensen van de Krat blijven actief in de Copernicusstraat én verantwoordelijk voor de samenstelling van de maaltijdboxen.

‘We waren niet op zoek naar een koper’, zegt Tessa Venker van de Krat. ‘We beschikken over een enorm betrokken en vaste groep klanten. Een groep die vooral organisch is gegroeid, met weinig marketingkosten. Echter, in Crisp zagen we een perfecte match met onze langetermijnovertuiging. Crisp beschikt over de digitale en logistieke middelen om De Krat voor een nog grotere groep mensen toegankelijk te maken. En daarnaast zijn ze net zo dol op goed en lekker eten als wij. Daarmee maken we gebundeld de meeste impact.’

‘Het team van de Krat is heel erg blij mee met de samenwerking, antwoordt Tessa Venker op de vraag wat het voor de mensen van de Krat betekent. ‘Alleen maar goed nieuws wat ons betreft, ook zeer zeker voor onze Krat-chefs.’

Crisp en de Krat zien de overname als een perfecte match op veel fronten. ‘Crisp is net zo bevlogen over lekker en kwalitatief eten als De Krat’, zegt Vera Möhrlein van Crisp. ‘We delen de missie om een duurzame, blijvende impact op het voedselsysteem te maken. Dat doen we door met seizoensgebonden, verse (streek)producten van vooral lokale komaf te werken en een korte keten zonder tussenschakels aan te houden. De overname maakt het mogelijk om beter eten voor meer mensen mogelijk te maken.’

Voor de klanten die een abonnement hebben bij de Krat verandert er niets. Wel kunnen de klanten van de Krat binnenkort boodschappen van Crisp toevoegen aan de bestelling via een account in de Crisp-app. De komende periode wordt gebruikt om het aanbod van De Krat op te schalen met de eigen software en de logistiek van Crisp. De eerste Crisp-klanten krijgen vervolgens vanaf februari de optie om voor een maaltijdbox-abonnement te kiezen. Rond de zomer zullen beide merken verder met elkaar worden geïntegreerd.

Voorlopig blijft de website van de Krat gewoon bestaan. De komende tijd kunnen klanten gewoon via dekrat.nl een abonnement afsluiten en wijzigen. Op termijn volgt een volledige integratie.

Veel blijft hetzelfde na de samenvoeging, ook de wekelijkse column van de Krat in oost-online.