Home Overzicht Tijdelijk gat in de markt: Posters op ramen gesloten horeca

Tijdelijk gat in de markt: Posters op ramen gesloten horeca

0

De coronacrisis maakt creativiteit in de mensen los. Tosti Creative, dat (ook tijdelijk) z’n intrek heeft genomen in de broedplaats op de Mr. Treublaan, biedt bedrijven de mogelijkheid om bij verschillende cafés en restaurants op zogeheten A-locaties te adverteren. Goedlopende organisaties en de verlieslijdende horeca kunnen elkaar op deze manier een beetje helpen.

Het initiatief ‘Reclame voor Horeca’ is een creatieve mogelijkheid voor de horeca om toch nog wat inkomen te vergaren. Dat kan omdat veel organisaties staan te springen om op A-locaties te adverteren. Het initiatief verbindt de stilstaande – maar goed zichtbare – cafés en restaurants met bedrijven die beter draaien en gebaat zijn bij zichtbaarheid. Het initiatief biedt voor de horeca een creatieve en tijdelijke bijdrage om de crisis door te komen.

Roby Hormis van creatief bureau Tosti Creative, de initiatiefnemers achter de actie, legt uit: ‘Als creatief bureau doen we reclamewerk, maar we hebben ook twee horecazaken. Daarmee zitten we aan de kant waar het goed gaat en tegelijkertijd aan de kant waar de klappen vallen. Met het initiatief proberen we elkaar te helpen op een manier waar iedereen wat aan heeft.

Dirk van den Broek is de eerste adverteerder die zich bij deze actie heeft aangesloten. De supermarktketen zal de horecazaken minimaal tot aan de opening van de terrassen steunen.’Wij vinden dit een uiterst sympathiek initiatief waar we graag aan meewerken’, aldus Marcel Huizing, directeur van Dirk van den Broek. ‘We voelen erg met deze branche mee en hopen dat de horecazaken snel weer open kunnen. En dat Nederland weer volop kan genieten – en bestellen – in de voorjaarszon.’