Vanaf vandaag kun je 24/7 je persoonlijke gegevens en producten van de gemeente inzien op de website Mijn Amsterdam. Je vindt er bijvoorbeeld informatie over de Stadspas en status van de aanvraag van bijstandsuitkering. Ook relevante informatie over afvalpunten, evenementen en bekendmakingen in de eigen buurt is zichtbaar.
Vandaag is de basis-versie van Mijn Amsterdam klaar. Op dit moment is nog maar weinig informatie beschikbaar. Het is de bedoeling dat de gemeente dat de komende maanden en jaren steeds meer nieuwe producten, diensten en informatie toevoegt. Denk daarbij aan vergunningen of Stadspas saldo. Daarnaast wordt het portaal ook ontwikkeld voor Amsterdamse ondernemers.
Op dit moment kun je op Mijn Amsterdam zien op welke manier je staat ingeschreven bij de gemeente. En hoe het staat met je aanvraag voor een bijstandsuitkering of je Stadspas. Maar er is ook informatie beschikbaar over je gemeentebelastingen en over erfpacht van je woning. Als dat op je van toepassing is staat er ook informatie over je voorzieningen in het kader van zorg en ondersteuning (Wmo) op Mijn Amsterdam. Daarnaast vind je er berichten over je eigen buurt.
Amsterdammers zijn vanaf de start betrokken geweest bij het ontwerp en gebruik. Elke ontwikkeling is uitgebreid getest door verschillende gebruikers en getoetst bij Amsterdammers van allerlei leeftijden, achtergrond, digitale vaardigheden en (fysieke) beperkingen. ‘Mijn Amsterdam’ is een extra kanaal voor de Amsterdammer, naast de gebruikelijke kanalen van de gemeente.
Wil je weten wat er op Mijn Amsterdam staat dan moet je inloggen. Je krijgt geen bericht met een mailtje of sms als er een nieuwe melding beschikbaar is. Het is zogenaamde ‘haal informatie’. Je komt ook niet zomaar op Mijn Amsterdam. De website is beveiligd. Daarom heb je een DigiD nodig.
Check mijn.amsterdam.nl