Home Kunst Hermitage start geefcampagne om voortbestaan te garanderen

Hermitage start geefcampagne om voortbestaan te garanderen

0

De coronacrisis grijpt diep in. Culturele instellingen luiden de noodklok. Nu is ook de Hermitage door de coronacrisis in een moeilijke financiële situatie terecht gekomen. Met een geefcampagne wil het museum geld bijeenbrengen om ook voor de toekomst open te kunnen blijven.

Sinds de oprichting heeft de Hermitage aan de Amstel zich ontwikkeld tot een geliefd museum. Intussen hebben miljoenen bezoekers genoten van tentoonstellingen uit de kunstcollectie van het Staatsmuseum Hermitage in St. Petersburg en andere collecties. Dat is tot nu toe puur op ondernemerschap gedaan, zonder structurele subsidie. Nu, na een crisisjaar van langdurige lockdowns zonder bezoekers, moet een beroep worden gedaan op het publiek om het voor Nederland unieke museum door deze crisis te loodsen. Om, als het museum straks eindelijk weer open mag gaan voor het publiek, open te blijven. Ook voor toekomstige generaties.

Het museum doet een beroep op alle mensen die de Hermitage een warm hart toedragen en die een gift kunnen doen, groot of klein. Met fiscaal voordeel, want een gift is aftrekbaar van het inkomen op grond van de Geefwet. Mensen die een genereuze gift kunnen doen van € 2.500 of meer krijgen hun naam vereeuwigd in een prachtig kunstwerk dat we een permanente plek in het museum geven. Door de Geefwet telt uw gift voor 125 procent mee in de belastingaftrek.

Check Hermitage Open