Home Oud Oost Het nieuwe vijfsterrenhotel Pillows Maurits wil goed zorgen voor gasten én medewerkers

Het nieuwe vijfsterrenhotel Pillows Maurits wil goed zorgen voor gasten én medewerkers

0

In het Oosterpark staan drie grote hotels: Het Tropenhotel aan de kant van de Linnaeusstraat, Hotel Arena helemaal aan de andere zijde bij het OLVG en aan de Mauritskade het enkele jaren geleden geopende  Generator Hostel. Dit najaar opent een vierde hotel z’n deuren: het Pillows Maurits vijfsterrenhotel met 88 luxe kamers. Dat lijkt een hele uitdaging met de krappe arbeidsmarkt. Zo’n hotel heeft veel medewerkers nodig en biedt dan ook werk aan honderdvijftig mensen.

Het hotel is druk bezig de teams compleet te krijgen. General Manager Jörgen Rijnaard is optimistisch: ‘Onze overtuiging is dat je voor je eigen team net zo goed moet zorgen als voor je gasten. Zoals de horeca jarenlang gewerkt heeft, kan niet meer. Naast dat we gedreven, gepassioneerd en ambitieus zijn, hebben we veel aandacht voor een juiste balans tussen werk en privé’

Het hoge aantal medewerkers dat nodig is, komt door de vele horecaoutlets van het hotel. Iedere outlet heeft een eigen concept, een eigen kaart en een eigen stijl in kleding, muziek en design. Alles is tot in de kleinste details uitgedacht.

Het vijfsterrenhotel krijgt 88 luxe kamers en suites, fine dining restaurant Felix, Spring Cafe Brasserie, Fitz’s Bar, een rooftopbar, urban spa, een gym, 24/7 roomservice, conciërge service en (valet) parking in de nieuwe ondergrondse parkeergarage.

‘We zijn een platte organisatie waarbij collega’s zich betrokken, gehoord, en gewaardeerd voelen’, vertelt Jörgen Rijnaard. ‘Het kan niet anders dan dat je dit terugziet in de beleving van de gast. Ook zijn we actief betrokken bij ieders ambitie en ondersteunen we hen in hun ontwikkeling en carrièrepad. We willen dat je bij ons kan blijven groeien, dan wel via promotie of in expertise.’

‘Als je ziet wat de aantrekkingskracht van het hotel is geweest op het managementteam, is dat al een fantastisch teken. We verwelkomen ook collega’s uit andere Pillows hotels. Dat is een bewuste keuze geweest, omdat zij het concept al door en door kennen. Uiteraard werven we ervaren collega’s met 5-sterrenervaring, maar we staren ons hier zeker niet blind op. Heb jij nog niet de juiste ervaring, maar wel een ongelofelijke passie voor gastvrijheid? Misschien vinden we dat zelfs nog wel belangrijker. De rest leren we je.’

Naast het operationele proces is er uiteraard ook nagedacht over de werkomgeving. ‘Bij Pillows Hotels besteden we aandacht aan ieder detail. Onze collega’s verdienen diezelfde aandacht. Zo komt er een stijlvol ingericht personeelsrestaurant en is ons kantoor ongebruikelijk groot voor hotelstandaarden. De kleedkamers hebben we met dezelfde elegantie en oog voor detail ingericht als dat we voor hotelkamers doen.’