De social media zijn in beweging. Autofabrikant Musk koopt Twitter en doopt het om in X. Ook stelt hij nieuwe eisen aan gebruikers van zijnĀ  ‘speeltje’. De volgende stap zal een voor hem interessant zijn: een verdienmodel. Dan is er nog Facebook dat de banden met Instagram aanhaalt en nieuwe eisen stelt. Ook oost-online heeft er mee te maken. Zo hebben we ons Twitter-account moeten aanpassen.

Voor het verzenden van tweets met nieuws van oost-online gebruiken we een handige plug-in in WordPress. Met een kleine redactie van vrijwilligers is dat handig en tijdbesparend. Maar opeens gaat Twitter nieuwe eisen stellen met een uitgebreide registratie en kosten boven een bepaald aantal verzonden tweets. Door die registratie heeft ‘X’ de naam van het account van oost-online aangepast. Het is niet meer oostonline met veel volgers, maar oost_online (met een onderstreepje) nu nog zonder volgers. Als je oost-online op Twitter wilt blijven volgen, doe dat dan via oost_online. Dan houden we je dagelijks op de hoogte van nieuws en informatie uit Oost. Hoort zegt het voort!

Ook via Facebook laten we dagelijks van ons horen. Instagram stond op een laag pitje en gebruikten we de afgelopen tijd wat minder. Daar komt nu verandering in. Via Facebook hebben we nu een ‘professionele’ toepassing waardoor we ook Instagram handiger kunnen inzetten.

Volg oost-online ook via social media!